Gastcollege Online Marketing

De student van nu is de innovator van morgen. Althans, wanneer we ervoor zorgen dat die studenten goed worden opgeleid. De aandacht voor het digitale deel van marketing & sales gerelateerde opleidingen neemt gelukkig steeds meer toe. Veel onderwijsinstellingen lopen daarbij wel aan tegen het tempo waarin ontwikkelingen zich voordoen. Een mooi voorbeeld is een quote uit de onderwijspraktijk: “Zodra de inkt van het boek droog is, is de inhoud vaak alweer achterhaald”.

Gastcolleges: haal de online marketing praktijk in huis!

Steeds meer onderwijsinstellingen maken gebruik van externe kennis. Gastcolleges zijn daarvan een hele mooie vorm. Zo voorzie je studenten van up-to-date kennis uit de praktijk. Ook Wieger geeft graag invulling aan gastcolleges. In begrijpelijke taal neemt hij studenten mee in de wondere wereld van online marketing. Hij spreekt daarover met enthousiasme en passie.

Voorbeeld onderwerpen voor jouw Gastcollege Online Marketing

Online marketing is een breed vakgebied. De inhoud van een gastcollege kan daardoor ook breed zijn. Je vind hieronder een aantal manieren waarop een gastcollege invulling kan krijgen. Als laatste item vind je informatie over gastcollege’s op maat.

Online Marketeer: wat doe je nou op zo’n dag?

Je wordt opgeleid tot (online) marketeer. Maar wat doe je dan de hele dag? En hoe zou je ervoor kunnen zorgen dat je nog beter voorbereid bent op de carrière die voor je ligt? Wieger vertelt je graag hoe een werkdag als online marketeer eruit zou kunnen zien. Zou kunnen zien, want ‘de online marketeer’ bestaat niet. Misschien ontdek je tijdens dit gastcollege wel of je voorkeur hebt voor een rol als generalist of specialist!

SEM = SEO + SEA: zeg maar Google.

Hoe werkt Google eigenlijk? En hoe zorg je dat je de marketing van een website zo doet dat je goed vindbaar bent? Wieger neemt je mee in de wereld van Google. De mogelijkheden, verschillen, voor- en nadelen en toepassing van zoekmachine marketing passeren daarbij de revu.

Beïnvloeding: Hoe online marketeers je keuze bepalen!

Het grootste deel van de dag zijn we bezig met communicatie. Of het nu gaat om gesprekken die we voeren, video’s die we kijken, verhalen die we aanhoren of tekst die we lezen. Alles is communicatie. En daardoor worden we beïnvloed. Wieger gaat in op de beïnvloedingsprincipes volgens Dr. Robert Cialdini. Met concrete voorbeelden laat hij zien hoe online marketeers (jij straks) mensen proberen te beïnvloeden.

Gastcollege(s) op maat

Ben je op zoek naar een gastcollege of naar een collegereeks, maar staat er geen passende oplossing bij? Neem dan contact op om de mogelijkheden te bespreken. Zo zorgen we er samen voor dat de markteer van de toekomst goed voorbereid aan zijn carrière kan beginnen!