Presentaties (online) marketing: Voorbeelden

De presentaties die Wieger geeft zijn altijd op maat gesneden. Meestal is het zelfs volledig maatwerk. Dat maakt eigen invulling binnen een thema mogelijk.

Voorbeelden van onderwerpen

Het online marketinglandschap is divers. Dat zijn de onderwerpen waarover Wieger spreekt ook. Met bijna 15 jaar ervaring, een brede kennis van techniek en online marketing levert hij ook voor jou graag een mooie presentatie op maat. Wanneer een door jou gewenst onderwerp er niet bijstaat, neem dan gerust even contact op. Dan kijken we naar de mogelijkheden. Ter inspiratie volgen nu een aantal mogelijke onderwerpen:

  • Online Marketing: Trends & Ontwikkelingen

    Waar staan we en waar gaan we naartoe? Wieger neemt je mee op de digitale snelweg. Deze presentatie wordt op maat samengesteld, om zo relevant mogelijk te kunnen zijn voor het publiek. De presentatie kan worden toegespitst op specifieke thema’s. Denk aan mediagebruik, technologische marketingontwikkelingen op ontwikkelingen op het gebied van e-commerce.

    Direct aanvragen
  • Google: SEO & SEA

    Wil je aan de slag met zoekmachine marketing? Dat kan heel goed werken weten we uit ervaring. In deze presentatie kijken we naar de basis van zoekmachine marketing. We focussen ons op Google. Na de presentatie weet je waarin SEO (organische zoekresultaten) en SEA (advertenties) van elkaar verschillen. Je leert de belangrijkste verschillen en waarom het slim kan zijn om op beide paarden te wedden.

    Direct aanvragen
  • SEO: Hoe word ik gevonden?

    Een website zonder (de juiste) bezoekers, is als een walvis op het droge. Hoe zorg je voor een goede vindbaarheid in de organische zoekresultaten van Google? Welke factoren spelen daarin een rol? En waarom moet ik me niet focussen op Google? Leer anders kijken naar SEO en krijg praktische tips waar je mee aan de slag kunt.

    Direct aanvragen
  • Een beetje meer marketing met je website

    Voor veel organisaties is de website het fundament onder de online marketing activiteiten. Vaak wordt er pas echt goed nagedacht over marketing, wanneer die website staat. Maar wat nou als je het andersom doet? Starten met een heldere online marketing strategie en dan pas je website bouwen? Vanuit de praktijk deelt Wieger zijn kennis en ervaring, voor een effectievere website!
    [CTA: Direct aanvragen]

    Direct aanvragen
  • Verkoop je boren of gaten?

    Anders gezegd: vul je behoefte in? Of probeer je jouw ‘producten of diensten’ bij een ander door de strot te rammen? Verkoop geen tandpasta, maar schone en gezonde tanden. Maak je marketing echt klantgericht en leg eens uit waarom jij onmisbaar bent.

    Direct aanvragen
  • Conversie Optimalisatie: tips om te starten

    Wil je meer rendement uit je website? Tsja, wie niet. Maar waar begin je (aan)? En zijn A/B testen bijvoorbeeld wel bruikbaar voor je? In deze presentatie wordt ingegaan op het thema conversie optimalisatie. De focus ligt daarbij niet op specifieke cases, maar op gangbare best practices. Omdat beïnvloeding een grote rol speelt, is er ook aandacht voor de beïnvloedingsprincipes van Cialdini.

    Direct aanvragen
  • Website Personalisatie voor B2B

    Een persoonlijke, voor jou relevante website. Hoe gaaf is dat. Niet alleen voor de beleving trouwens, maar ook voor je uiteindelijke online rendement. In deze presentatie gaat Wieger in op B2B website personalisatie. Het kan namelijk gewoon. Personalisatie wordt besproken binnen de mogelijkheden om je website te personaliseren op basis van kenmerken, gedrag en fase in de customer journey.

    Direct aanvragen
  • Van marketing en sales naar marketing & sales!

    Marketing en sales waren ‘vroeger’ twee verschillende takken van sport. Mede door de digitalisering, raken deze vakgebieden steeds meer met elkaar verweven. Logisch ook, aangezien online marketing en de website in de hele customer journey een rol speelt. In de praktijk werkt dit alleen niet altijd zo. Vaak zien we dat marketing en sales nog teveel aparte silo’s zijn. Met name in de B2B. In deze presentatie gaan we in op één methode om van marketing en sales, marketing & sales te maken!

    Direct aanvragen
  • Online Leadgeneratie voor B2B

    Wieger houdt van B2B-omgevingen. De doelgroepen zijn vaak specifiek, de customer journey is vaak lang en complex, de belangen zijn groot. Hij deelt graag zijn kennis en ervaring op dit vlak, waar marketing & sales optimaal samen moeten werken voor een goed resultaat. Een inspirerende aanpak met een aantal praktische handreikingen gaan jou ongetwijfeld de nodige ideeën opleveren!

    Direct aanvragen
  • Retentiemarketing: denk verder dan nieuwe klanten!

    Bij veel bedrijven ligt de focus op nieuwe klanten. En die heb je ook zeker nodig voor de continuïteit en groei van je bedrijf. Aandacht voor bestaande klanten komt daarbij vaak in de verdrukking. Dat is jammer, want over het algemeen kost het binnenhalen van een nieuwe klant 5-7x zoveel als het laten ‘terugkomen’ van een bestaande klant. Met praktische voorbeelden helpt Wieger je op weg om na te denken over hoe je klantwaarde kunt laten groeien en klantrelaties kunt verlengen.

    Direct aanvragen
  • Marketing: gaan technologie en menselijkheid samen?

    Chatbots, marketing automation, programmatic advertising, personalisatie. Technologie speelt een steeds grotere rol in marketing. Maar gaat die technologie eigenlijk wel samen met de menselijke kant van het vak? En hebben we als marketeers niet teveel focus op tools en technologie?

    Direct aanvragen
  • Google: the company

    Weet jij hoe Google ooit begon? Het had een avontuur uit een spannend jongensboek kunnen zijn. In deze presentatie kun jij je laten inspireren door het bedrijf Google. Een stukje historie, een stukje bedrijfsfilosofie en het heden spelen daarin een rol.

    Direct aanvragen